torsdag, april 03, 2008

all different kinds of praise

nu har m1:s första musikalprojekt the king and i tagit slut

och känslorna är mycket blandade

det var stor lycka och stolthet när vi tog emot applåderna igår kväll, men även mycket vemod i och med att detta var sista gången vi fick möjlighet att visa upp detta arbete för en publik (som jag måste säga rakt igenom varit fantastisk och jag är så tacksam över alla era fina ord)

men mest enorm tacksamhet över att få ha jobbat med en regissör vars främsta prioritet har varit att utveckla alla oss 5 till vårt allra yttersta, och som lagt ner ofantligt mycket energi på detta, samtidigt som han har varit en stor inspiratör, föreläsare, stöd och vän

och förutom alla tekniker, svenna, perukmakare och kostymörer

så vill jag tacka min surrogatfamilj för denna otroligt utvecklande, frustrerande, tårfyllda, skrattfyllda och helt fantastiska resa

ni 4 är något alldeles speciellt fantastiskt

om jag vetat vad jag vet nu, när jag såg våra 5 namn där på listan i april 2007, hade jag aldrig behövt vara orolig

nu hägrar konsert ikväll med det grymma san diego-gänget (om rösten min kommer på plats igen efter 4 föreställningar på 3 dagar av mixbelt i tvåstrukna registret), och sedan den sprakande farewell-festen

i helgen: sömn

och även ett enormt tack till de fantastiska m2:orna som denna vecka visat hur bra sondheim (och dem själva givetvis) kan vara med den totalgjutna föreställningen assassins, med massa skratt och tårar i ögonvrån, stående ovantioner och sprudlande lycka och stolthet

längtar redan till vårt sondheim-projekt

nu ska jag välja klänning inför ikväll!


tänk vilken tur jag har att få vara precis där jag är
hur ska jag klara 3 mån i sommar utan er alla?

Inga kommentarer: