onsdag, augusti 27, 2008

second time around

hej käraste vänner

nu har det mjukstartats med livet som m2a på artisten i göteborg, med allt vad det kommer innebära

och så har ju sommaren bjudit på så mycket mer än vad jag någonsin kunde drömma om: tusen nya, underbara människor som jag har haft turen att lära känna, nya platser som jag upptäckt och älskat och mer upplevelser att smälta än vad jag någonsin hade kunnat drömma om

mer har hänt än vad jag någonsin kan berätta om, varav mycket är saker som jag själv inte ens har kunnat ta in helt än


men

att hänga med pappa, mamma och ulrik har varit underbart

att leva sthlms liv med fika, nattliv och picnicar med long lost friends, fler än vad jag hade trott att jag hade kvar och som till min stora glädje fortfarande har mig högst levande i sina liv, var en enorm lycka och bestående kärlek hela sommaren

att åka på arvika ännu en gång var underbart, med all musik och upplevelser det bar med sig

att jobba på pride ännu en gång var underbart, med alla gamla vänner och nya vänner det
innebar

att få några sejourer i göteborg med gamla vänner och nya upplevelser var underbart

att få åka till kära vänners landställen och andas lantluft, hoppa säck, discodansa och bada var underbart

att få dela liv med skapande konstnärer från hela världen och föra en otrolig dialog, få se fantastiska verk och själv få skapa utanför ramarna på open lab var helt underbart

och
att få leva lite flickrumsliv hos mor och far och bara få vara liten för en gångs skull har nog varit det allra bästa


och kan väl med all säkerhet säga inga nämnda, inga glömda, i ordets rätta bemärkelse

skratten har avlöst varandra på alla de bästa sätten, och jag älskar verkligen att le på det sättet ni alla har fått mig att göra

enorm kärlek denna sommar

jag kommer bli en mer aktiv bloggare nu under hösten, det kan kan jag lova, nu när jag sitter på plats i min underbart fina nya 37m2 lägenhet, nyrenoverad och superfräsch, fortfarande i gårda, över innergården (kan man ha mer tur?)

imorgon är det officiellt upprop för alla 2or och 3or på skolan och vi ska få se våra fina 1ors stöveldans, skall bli mycket kul

dessförinnan så ska det ätas lite lunch med kära klasskompisarna och verkligen försöka inse att vi inte är yngst längre, och heller inte är äldst, skum känsla det där

nu fortsätter project runway-maratonet här i gårda, och rebecka sitter mer nöjd än någonsin, och så redo att ta sig an sitt andra år på musikalutbildningen, med upplevelser som hon aldrig i sin vildaste fantasi (och det är en vild fantasi som hon har) trott att hon skulle fått uppleva

tacksamhet i överflöd (nästan som vanligt då)

men mest så vill jag ge kärlek till rebecka, som gått och vandrat sin väg nu så länge, med alla ups and downs som det har inneburit, men kommit ut helskinnad och starkare, vackrare och mer öppen och intresserad än någonsin

if i can do it, anyone can

Inga kommentarer: